DDA

Dutch Design Awards


 
COMMUNICATION
 
PRODUCT
 
HABITAT
 
FASHION
 
SERVICE & SYSTEMS
 
DESIGN RESEARCH
 
YOUNG DESIGNER AWARD
 
BEST CLIENT AWARD
 
Home > Finalisten > Future Concepts

NANOSUPERMARKT

 
NanoSupermarkt

GEGEVENS

Next Nature Network
Koert van Mensvoort
Next Nature Network & Eindhoven University of Technology
www.nanosupermarket.org
www.facebook.com/nanosupermarket
www.twitter.com/nextnature

De Nano Supermarkt toont nieuwe producten die in de komende tien jaar op de markt zouden kunnen komen en stelt nieuwe technologieën aan de kaak. Een voorbeeld is Rayfish Footwear, ‘customised’ schoeisel van gekweekt roggeleer.

 

Selectiecommissie: Wat de Nano Supermarket interessant maakt is dat zij de toekomst niet voorspelt, maar op een begrijpelijke manier een mogelijke toekomst verkent. Nano Supermarket oordeelt zelf niet over deze technologieën, maar toetst de wenselijkheid ervan bij het publiek. Door dit concept reflecteert het publiek op de eventuele gevolgen van nieuwe technologieën. Het lokt een maatschappelijke discussie uit over wat wel en niet ‘kan’ in deze wereld.   

DEEL DIT

 

 
 

BLOG DDA

 

 

Via de DDA Blog houden we je graag op de hoogte van de ontwikkelingen. Lees hier meer over de achtergronden van commissieleden, ontwerpers en hun werk.

 

Via the DDA Blog we would like to keep you updated on new developments. Read more here about the backgrounds of committee members, designers and their work.