Studio Dumbar

Alzheimer

Finalist
Communication
2013

Om tot deze nieuwe visuele identiteit te komen zijn de ontwerpers in gesprek gegaan met patiënten, hun familieleden en verzorgers. De verdwijnpunten in de typografie visualiseren de effecten van dementie, terwijl sommige mensen deze zien als een bron van licht en hoop. De nieuwe stijl voor de patiëntenorganisatie Alzheimer Nederland is een sterke koppeling gelegd tussen inhoud en corporate uitstraling.

Mathijs Labadie
Mathijs Labadie
Mathijs Labadie
Mathijs Labadie
'Waar licht is, is hoop', is de gedachte achter de identiteit ontwikkeld voor Alzheimer Nederland - Bas van Lier, Dutch Design Jaarboek, 2013

Commissie

De identiteit reflecteert zowel de organisatie als de ziekte. Met de vervagende letters en woorden pakken ze de essentie die een persoon met de ziekte doormaakt. Binnen het functioneren van de eisen en grenzen van een zorgstelling heeft Studio Dumbar een in zijn eenvoud sterke identiteit neergezet.

Mathijs Labadie
Studio Studio Dumbar
Opdrachtgever Alzheimer Nederland
Website www.studiodumbar.com

Ontdek meer verhalen