CLEVERºFRANKE

Consumer Barometer

Finalist
Communication
2013

In opdracht van Google ontwierp het ontwerpbureau Clever Franke de gebruiksvriendelijke interface, Consumer Barometer genaamd, die per marktsector en productcategorie weergeeft hoeveel procent van de consumentenaankopen online en offline worden gedaan om zo een inzicht te geven van het koopgedrag van mensen.

Alles laat zich direct op een begrijpelijke manieren voortdurend bijstellen en aanpassen, waardoor de bezoeker ook snel snap waar hij naar kijkt - Bas van Lier, Dutch Design Jaarboek, 2013

Selectiecommissie

Het is een complex project dat de rijkheid en diepgang van de grote hoeveelheid data en onderzoek inzichtelijk maakt met de simpel ogende interface. De interactie, de snelheid en de visualisatie zijn bewonderenswaardig goed. Daarbij hebben ze een waardevolle hoeveelheid aan informatie voor ondernemers beschikbaar weten te maken.

Ontwerper Thomas Clever, Gert Franke en anderen.
Website www.cleverfranke.com

Ontdek meer verhalen