SVT Branding & Design Group

C1000

Nu de prijzenoorlog tussen supermarkten langzaam maar zeker op zijn eind raakt, wordt het hoog tijd om de positie van C1000 opnieuw te definiëren. De nieuwe generatie ‘C1000 supermarkt’ is ruim, overzichtelijk en kleurrijk. In het nieuwe winkelconcept wordt de consument verwend, verrast en geïnspireerd op alle mogelijke manieren. De communicatie in de winkel is simpel, duidelijk en eenduidig gehouden. De grafische taal die wordt gehanteerd is positief, vrolijk en inspirerend van karakter. De hoofdkleuren van de nieuwe generatie zijn oranje, zwart en groen. Voor de nieuwe winkels werd een nieuw logo ontwikkeld, dat stevig, vastberaden en eigentijds oogt.

Een mooi ontwerp, waarin de consument visueel niet ‘gestraft’ wordt om goedkoop te willen winkelen.

Commissie

Het ontwerp voor de C1000 supermarkt voegt aan de winkelervaring, (in lijn met de prijspropositie van deze keten) niet veel ‘fratsen’ maar wel kwaliteit toe. Een prettige indeling en de hanglampen geven het doen van de dagelijkse boodschappen een luchtigheid die natuurlijk aanvoelt. Ondanks de openheid van de ruimte en daarop gebaseerde beleving van kwaliteit, wordt de consument toch steeds gewezen op de gunstige prijzen van C1000, waardoor de winkel niets als ‘duur’ ervaren wordt.