Next Nature Network

Nano Supermarket

Finalist
Service & Systems
2013

De Nano Supermarkt toont nieuwe producten die in de komende tien jaar op de markt zouden kunnen komen en stelt nieuwe technologieën aan de kaak. Een voorbeeld is Rayfish Footwear, ‘customised’ schoeisel van gekweekt roggeleer.

De debat oproepende producten zijn innovatief en begeerlijk, maar soms ook onwennig of zelfs beangstigend - Bas van Lier, Dutch Design Jaarboek, 2013

Commissie

Wat de Nano Supermarket interessant maakt is dat zij de toekomst niet voorspelt, maar op een begrijpelijke manier een mogelijke toekomst verkent. Nano Supermarket oordeelt zelf niet over deze technologieën, maar toetst de wenselijkheid ervan bij het publiek. Door dit concept reflecteert het publiek op de eventuele gevolgen van nieuwe technologieën. Het lokt een maatschappelijke discussie uit over wat wel en niet ‘kan’ in deze wereld.

Studio Next Nature Network
Ontwerper Koert van Mensvoort, Hendrik-Jan Grievink, Silvia Celiberti, Allison Guy, Francesca Barchesi & Nichon Glerum
Website www.nextnature.net
Extra website www.bistro-invitro.com