Atelier Rene Knip

Mahler affiches

Finalist
Communication
2009

Grafisch ontwerper René Knip pas in zijn huisstijlen vaak door hem zelf ontworpen letters en cijfers toe. Cijfers spelen een bijzondere rol in de Mahleraffiches, want ze zijn op de meeste beeldbepalend. De muziekkenner weet dat ze staan voor een van de tien symfoni:en van deze componist. De visuele middelen zijn op de meeste affiches tot een minimum gereduceerd: het cijfer en de kleur domineren het beeld.

De visuele middelen zijn op de meeste affiches tot een minimum gereduceerd: het cijfer en de kleur domineren het beeld.

Marc Vlemmings

Commissie

Het selecte publiek van het Mahler-programma van het Koninklijk Concertgebouworkest herkent de affiches in één oogopslag. De door René Knip zelfontworpen letters zijn onmiskenbaar en typerend. Andere informatie dan een webadres is dan ook overbodig. De cijfers die staan voor de tien symfonieën zeggen meer dan duizend woorden.

Studio Atelier Rene Knip
Opdrachtgever Koninklijk Concertgebouworkest
Website www.atelierreneknip.nl/

Ontdek meer verhalen