Mister Motley

Mr. Motley

Finalist
Communication
2009

Het tijdschrift Mister Motley probeert een breed publiek in contact te brengen met kunst en koppelt kunst aan thema's uit het leven van alledag. Om naamsbekendheid te vergroten en nieuwe abonnees aan te trekken startte het tijdschrift in 2008 een reclamecampagne waarin bestaande beelden van diverse kunstenaars worden gebruikt en zijn voorzien van een kort bijschrift. De tien affiches van de campagne onthullen steeds iets over Mister Motley, zonder dat hij ooit zelf in beeld komt. De vervreemdende beelden op de affiches werken goed op straat en zetten de kijker op het verkeerde been. De mysterieuze Mister Motley kan van alles zijn, zoals kunst van alles kan zijn; dat is wat het tijdschrift wil uitdragen.

De mysterieuze Mister Motley kan van alles zijn, zoals kunst van alles kan zijn; dat is wat het tijdschrift wil uitdragen.

Marc Vlemmings

Commissie

Mister Motley is mysterieus, zoals goede kunst. Met een succesvolle campagne werd het kunsttijdschrift tot leven gebracht in de persoon van Mister Motley himself. De vervreemdende affiches zet jongeren op het verkeerde been. Stap voor stap ontdekt de doelgroep iets meer over de Mister Motley, zonder in te boeten op de geheimzinnige identiteit.

Studio Mister Motley
Opdrachtgever Mister Motley & Hanne Hagenaars
In samenwerking met KesselsKramer (Christiaan Borstlap en Job van Dijk), 75B, Wibbine Kien, Rollergirl & SYB
Website www.mistermotley.nl

Ontdek meer verhalen