Proud Design

The Fruit Lab

Finalist
Communication
2009

In The Fruit Lab wordt op de verpakking met cijfers aangegeven hoe zoet, zuur of bitter een bepaald vruchtensap of smoothie is. Het idee om het smaakprofiel als een soort subbrand op het flesje te zetten komt van het ontwerpbureau Proud Design. De codering geeft het nieuwe flesje ook een technologische uitstraling, maar omdat het is gemaakt van transparant kunststof en de hoeken zijn afgerond, komt het verpakkingsontwerp minder afstandelijk over. De consument ziet het sap zitten en associeert dit met versheid.

Er wordt op de verpakking met cijfers aangegeven hoe zoet, zuur of bitter een bepaald vruchtensap of smoothie is.

Marc Vlemmings

Commissie

Frisdrankproducent The Fruit Lab laat het unieke (smaak)karakter van fruit in zijn waarde. Elk product bevat een codering waaraan de consument kan zien hoe zoet, zuur of bitter de vruchtensap is. Proud Design ontwikkelde dit smaakprofiel als subbrand om de verkoop te bevorderen.

Studio Proud Design
Ontwerper Bart de Rooy (artdirection), Arthur van Hamersveld (concept), Gordana Visser (projectmanager) & Steven de Cleen (strategie)
Opdrachtgever Fruity King
Website www.prouddesign.nl

Ontdek meer verhalen