Nieuwe en vertrouwde partnerships maken het dit jaar mogelijk om naast de awards in de acht vakcategorieën maar liefst vier extra prijzen uit te reiken. Catawiki, EY en Keep an Eye Foundation verbinden als partners hun naam aan Dutch Design Awards en staan garant voor een bijzondere extra prijs.
DDA x EY
EY biedt aan genomineerden van Dutch Design Awards een coachingstraject op basis van de diensten van EY, van het samen maken van een business plan tot financieel advies.
EY heeft als doel een bijdrage te leveren aan een beter werkende wereld. Niet alleen vakmatig, maar ook door maatschappelijke waarde creëren en oog te hebben voor talent en volgende generaties. Vanuit die filosofie omarmt EY de komende jaren meerdere initiatieven in de kunst- en cultuursector, ook als partner Dutch Design Awards.
DDA x Catawiki
Catawiki is de toonaangevende online veilingmarktplaats voor het kopen en verkopen van bijzondere objecten. Elke week worden er meer dan 75.000 objecten ter veiling aangeboden aan een wereldwijd online publiek. Ontwerpers kunnen via Catawiki hun ontwerpen veilen, variërend van een prototype tot hele collecties. Door samen te werken met Dutch Design Week, hopen beide organisaties de band tussen koper en verkoper, ontwerper en verzamelaar te versterken, online en offline.
DDA x Keep an Eye Foundation
Keep an Eye Foundation en Dutch Design Awards geloven dat financiële ondersteuning het verschil kan maken aan het begin van iemands carrière. Sinds 2018 koppelt Keep an Eye daarom een financiële stimulans aan de Young Designer Award van DDA, waarmee we samen jonge ontwerpers serieus op weg kunnen helpen.
Keep an Eye Foundation houdt de ogen open voor jonge, veelbelovende talenten. Deze getalenteerde muzikanten, kunstenaars, fotografen, ontwerpers en filmmakers krijgen dankzij verschillende beurzen, prijzen, shows en festivals de kans om hun talent te ontwikkelen, nieuwe mogelijkheden te creëren en bovenal hun creatieve dromen te verwezenlijken.