AUDREY LARGE

Portfolio

De ontwerper

Audrey Large onderzoekt digitale cinema en beeldtheorie en ontwerpt hiermee materiële objecten. Ze speelt met de grenzen tussen het digitale en het fysieke; ze zet technieken uit de werelden van animatie en 3D-software in om nieuwe beelden te creëren. Digitale afbeeldingen beschouwt ze als ruwe grondstoffen; filmtechnieken en beeldmanipulatie zijn voor haar gereedschappen. Het gaat Audrey Large in de ontwerpen die ze maakt nooit om een specifieke methode, maar om intuïtieve associaties tussen verschillende technieken, disciplines, functies en percepties. Ze zoekt naar een nieuw soort balans tussen vorm en functie en gebruikt kleur om een tactiele illusies te creëren die vervreemdend werken. 

Vakjury

Met de nieuwe beeldtaal die ze creëert, zit Audrey Large boven op de tijdgeest. Ze gebruikt digitale bronnen en technieken om 3D-geprinte sculpturen te maken. Bijzonder is dat het digitale en fysieke bijna inwisselbaar is: op foto’s is het onmogelijk onderscheid te maken tussen een object of een render. Ze maakt zo een werkelijkheid waar we allemaal dagelijks zoekende in zijn – wat is iets (of iemand) op het scherm versus in het echt – tastbaar. Haar objecten zou je ook performances van materiaal kunnen noemen. Alles is van begin tot eind goed doordacht, met een herkenbare vormentaal en interessant gebruik van kleur.

— ‘Audrey Large zit met de nieuwe beeldtaal die ze creëert boven op de tijdgeest en maakt de vervaging van grenzen tussen het digitale en het fysieke tastbaar.’

Met onze nieuwsbrief ben je altijd op de hoogte!