...,staat

House of Bols

Het project

Het museum bestaat van zeventien ruimtes van in totaal 600 m2, die de bezoeker met sprekende kleuren en sferische verlichting een verhaal vertellen over de geschiedenis, het heden en de toekomst van het jenevermerk Lucas Bols.

Commissie

De ontwerpers zijn erin geslaagd de ‘ins and outs’ van een oeroud Nederlands bedrijf te exposeren in een aaneenschakeling van ruimtes met een mondiale uitstraling. De sprekende kleuren, sferische verlichting en toegepaste materialen dragen alle bij aan de trendy atmosfeer waarin de bezoeker wordt ondergedompeld. Het totaalbeeld is onverwachts en uitdagend en plaatst de producten in een geheel ander daglicht.

Jury

Allereerste was de jury aangenaam verrast dat een oud en vertrouwd Nederlands merk als Lucas Bols weer helemaal in Nederlandse handen is. Het museum House of Bols neemt Bols’ kernpropositie ‘mixing and blending’ als uitgangspunt voor de bezoekersbeleving. Het is een verzamelplek van zeventien unieke ruimtes die alle qua sfeer, beleving en materiaalgebruik het merk Bols op driedimensionale, hedendaagse wijze opnieuw inhoud geven. Het is duidelijk te zien dat opdrachtgever en ontwerpers samen vanuit een heldere overkoepelende visie en enthousiasme een multidisciplinaire belevenisruimte hebben neergezet.

— Alle zintuigen worden geprikkeld in een mondiale, trendy omgeving.