Het project

Een nieuwe huisstijl voor een wereldwijde franchiseformule voor koffiehuis Buna Bet.

Commissie

Het materiaal en het kleurgebruik in de hele stijl is ingetogen en heeft een oorspronkelijk gevoel. De uitstraling is puur en eenvoudig. Het logo is gebaseerd op een steeds terugkerende thema in de Ethiopische kunst; ogen. De beeldtaal bestaat uit eenvoudige lijntekeningen die het verhaal vertellen van de oorsprong van koffie, de koffieceremonie en over koffiehuis Buna Bet. Deze aanpak is doorgevoerd in corporate uitingen, packaging, in-store communicatie, retail design.

Jury

Vooral de koffiezakken zijn geslaagd door de oorspronkelijke, etnische lijn-afbeeldingen op een glimmend zwarte achtergrond. Die kwaliteit had breder doorgevoerd kunnen worden in draagtassen, kopjes en visitekaartjes. In de tekst op de koffiezakken wordt vooral het sociale gebruiksmoment van koffiedrinken benadrukt, terwijl elders de maatschappelijke betrokkenheid bij ontwikkelingen in Ethiopië voorop staat. Hierdoor wordt de positionering enigermate diffuus.

Met onze nieuwsbrief ben je altijd op de hoogte!