MOJO X Hansje van Halem X Fabrique

Lowlands Artwork & Website 2019

Best Commissioning 2019
nominee

Het project

Bij de ontwikkeling van het Lowlands artwork en de vertaling hiervan naar de nieuwe website is een bont gezelschap aan creatieven betrokken. Van hoofdontwerper tot animatoren, van software programmeurs tot interactie ontwerpers. Offline en online. Organisator MOJO blijft ook in 2019 visueel trouw aan het concept van Hansje van Halem. Dit concept wordt per jaar en per editie verder ontwikkeld. Fabrique vertaalde Van Halems ritmische en hypnotiserende lijnenspel naar online en maakte daarbij tegelijkertijd nieuwe stappen in interactie en techniek, met als doel om ook dit jaar het echte Lowlands-gevoel van het scherm af te laten knallen.

Commissie

Bij de start van de samenwerking in 2016/2017 met Hansje van Halem is er custom ontwerpsoftware ontwikkeld, waarmee een complex en uniek ontwerpsysteem hanteerbaar is geworden. De jury van Dutch Design Awards prees Lowlands al eerder voor de durf om op een relatief grote schaal mee te gaan in een onbeproefde ontwerpaanpak. Dit jaar wordt dat naar een (nog) hoger plan getild. Radicale keuzes durven maken, werken met uitgesproken specialisten die blijvend een consistente kwaliteit weten neer te zetten en een samenwerking met Fabrique die al twintig jaar standhoudt. Hieruit spreekt goed en volwassen opdrachtgeverschap. En dat zie je aan het resultaat: de website is tegendraads én gebruiksvriendelijk tegelijk. Hier smelt usability samen met design dat ‘het merk Lowlands’ op de kenmerkende manier online tot leven brengt.

— Radicale keuzes durven maken, werken met uitgesproken specialisten die blijvend een consistente kwaliteit weten neer te zetten en een samenwerking die al twintig jaar standhoudt. Hieruit spreekt goed en volwassen opdrachtgeverschap.