Lesley Moore

Visuele Identiteit Centraal Museum

Het project

De nieuwe visuele identiteit speelt in op de naam van het Centraal Museum; de stip staat voor de centrale ligging – in het midden van Nederland – en voor de betekenis van cultureel centrum in de stad Utrecht.

Commissie

De dynamische identiteit, elke keer afgewisseld met eenvoudige beeldelementen en prikkelende teksten, gaat verder dan alleen een logo. Het beeld is ondanks zijn dominantie goed samen te smelten met de inhoud. Hierdoor is de toepassing van de identiteit erg breed en blijft deze herkenbaar in elke uiting. Lesley Moore slaagt er in om ondanks de verscheidenheid een constante kwaliteit neer te zetten geschikt voor alle media: online, print, ruimtelijk en signage. Het symbool is treffend voor de locatie en het museum.

Jury

In zijn eenvoud sterk. Deze visuele identiteit straalt een typische Nederlandse no-nonsens mentaliteit uit, aldus de internationale jury. De identiteit is tijdloos, en leent zich voor flexibele toepassingen in de verschillende uitingen. De identiteit wordt continue goed geïntegreerd.

— In zijn eenvoud sterk. Deze visuele identiteit straalt een typische Nederlandse no-nonsens mentaliteit uit, aldus de internationale jury. De identiteit is tijdloos, en leent zich voor flexibele toepassingen in de verschillende uitingen. De identiteit wordt continue goed geïntegreerd.

Met onze nieuwsbrief ben je altijd op de hoogte!