Het project

CitizenM is een internationale hotelketen die zich richt op een nieuw type reiziger; de ‘citizen Mobile’. De filosofie achter citizenM is “affordable luxury for the people”. Voortdurende innovatie staat centraal en heeft geleid tot een nieuw type hotel dat innovatief is dankzij een revolutionaire modulaire bouwwijze, vergaande integratie van IT, technologie en design, een totaal nieuw operationeel concept, out of the box branding en een volledig webbased salesconcept. Deze combinatie leidt tot een hotel van zeer hoge kwaliteit tegen een aantrekkelijke prijs.

Commissie

“Wij hebben dit jaar gezocht naar een toonbeeld van vernieuwing, waar design de ‘driving force’ is voor visievorming, management of ondernemerschap en een middel kan zijn voor economische en sociale waardecreatie. En we hebben die gevonden in citizenM, niet op één van deze criteria, maar op allemaal! citizenM sprong er op alle fronten bovenuit. Zij hebben vanaf dag één alle betrokken partijen in een open veld betrokken bij de mogelijkheid om het hotelbedrijf ‘opnieuw uit te vinden’. Dit getuigt van veel vertrouwen in de kracht van design. Alles, van missiestatement tot ruimtelijke vormgeving, van merk tot constructie en van ICT-technologie tot kunst, wordt gemanaged vanuit één visie, waardoor de betrokken bureaus een grote mate van partnership ervaren. De bijzondere relatie van citizenM met de ontwikkelingspartners zorgt voor een vorm van co-creatie. Eén van hen is zelfs daadwerkelijk aandeelhouder geworden. Wij feliciteren citizenM met haar ‘wereldconcept’ en haar 21ste eeuw manier van denken, doen en durven. citizenM is een internationaal aansprekend voorbeeld van design als leidend ondernemingsprincipe.”

— CitizenM sprong er op alle fronten bovenuit.

Met onze nieuwsbrief ben je altijd op de hoogte!