MAISON the FAUX

Fauxmosapien (The Evolution)

1

Het project

Op de laatste avond van de 27e FashionWeek Amsterdam presenteerde MAISON the FAUX een bijzonder schouwspel. Het fictieve modehuis creëerde door het samenvoegen-, mixen en combineren van strikte regels en patronen een eclectische en diverse collectie. Looks in zachte pastellen, maar de show zelf was eerder woest te noemen. MAISON the FAUX is een initiatief van Joris Suk en Tessa de Boer: een creatieve studio die zich presenteert als een groots couturemerk. Zelf noemen zij hun modehuis ‘een liefdevolle reactie op het huidige modesysteem en een dikke knipoog naar een publiek dat zich vrij durft te bewegen door een vaak bekrompen (mode)wereld’. Concept en collectie werden voor de New York Fashion Week verder doorontwikkeld in FAUXMOSAPIEN the evolution.

2
3

Commissie

MAISON the FAUX initieert een geëvolueerde wereld, waarin iedereen zichzelf kan zijn en schoonheidsidealen en -trends mag loslaten. Ze vangen de tijdsgeest en inspireren met hun professionele ’can do’ houding. De jury ziet in MAISON the FAUX een voorbeeld voor de nieuwe generatie Nederlandse (mode)ontwerpers. Het is hun drive, professionaliteit en uitbundige houding die zo aanslaat. Dit collectief ontwerpers ontwikkelt een heel herkenbaar handschrift, creëert ruimte voor jonge ontwerpers en innoveert ontwerp en productie. Het label vertegenwoordigt bovendien een fris perspectief op mannelijkheid en vrouwelijkheid. De kleding zelf, tenslotte, is heel draagbaar en mooi gemaakt.

— MAISON the FAUX ontwikkelt een heel herkenbaar handschrift, creëert ruimte voor jonge ontwerpers en innoveert ontwerp en productie.

4
5
6

Met onze nieuwsbrief ben je altijd op de hoogte!