Het project

In samenwerking met: Studio Dumbar en Mirabeau

Transavia staat bekend als budgetluchtvaartmaatschappij. In een extreem concurrerende markt kozen zij ervoor design bewust in te zetten om het merk een impuls te geven, zowel extern als intern. De re-branding moet bijdragen aan een verdere internationale uitrol van het bedrijf. Het is de bedoeling om naast vakantiegangers vooral ook zakelijke reizigers te bereiken. Transavia zet hier op in met een nieuwe visuele identiteit (Studio Dumbar), een nieuw e-commerce platform (Mirabeau) en re-branding van alle uitingen.

Commissie

In de samenwerking vond de opdrachtgever een optimale balans tussen ruimte geven aan creativiteit en niet snel tevreden zijn. Daarmee is het samenwerkend team van ontwerpstudio’s tot grote hoogte gestuwd. Dit leidde tot een re-brandingproject dat in alle facetten van veel lef getuigt en dat Transavia-medewerkers trots maakt op hun bedrijf. Het is gelukt om een dialoog met de passagier tot stand te brengen. Het resultaat is meetbaar: het aantal online boekingen van de Transavia site overstijgt inmiddels de boekingen via intermediaire sites. Dit is volgens de commissie een voorbeeld van een zeer knappe combinatie van onlinedesign, good old grafisch design, usability en design thinking: een heel moderne case, met bewezen resultaat.

Met onze nieuwsbrief ben je altijd op de hoogte!