Kok Pistolet

Waar is Ekko?

1

Het project

De posters van de campagne voor het festival voor nieuwe muziek Le Guess Who? in november 2012 functioneerde voor Ekko ook als wegwijzers. De voorgedrukte ondergrond werd na plaatsing handmatig bewerkt met verf, zodat elk affiche de route naar het poppodium wees, en hiermee elke poster uniek maakte.

2
3
4

Commissie

Met name het printwerk is erg verfrissend in de beeldtaal van theatergroepen. Het is niet alleen een poster maar het is tegelijkertijd een bewegwijzeringsysteem. Het is absurd en briljant ineen. De campagne is zowel online als offline goed doorgevoerd. Ze verzetten zich tegen de gevestigde design esthetiek. De commissie is er van overtuigd dat dit gekopieerd gaat worden door commerciële partijen.

5

— De identiteiten en posters die Kok Pistolet voor culturele instellingen maakt, zijn aanstekelijk speels en vrij en tegelijk heel slim en doordacht - Bas van Lier, Dutch Design Jaarboek, 2013

Met onze nieuwsbrief ben je altijd op de hoogte!